POLITYKA PRYWATNOŚCI DANYCH OSOBOWYCH
W KANCELARII RADCY PRAWNEGO MAGDALENY TOCZYŃSKIEJ

W związku z wejściem w życie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych, oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE informujemy Państwa, że Magdalena Toczyńska, prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Kancelaria Radcy Prawnego Magdalena Toczyńska przetwarza między innymi dane osobowe:

  1. kandydatów na pracowników i współpracowników,
  2. pracowników i współpracowników,
  3. klientów będących osobami fizycznymi, a w przypadku klientów będących osobami prawnymi bądź jednostkami organizacyjnymi nieposiadającymi osobowości prawnej – dane osobowe osób uprawnionych do reprezentacji takich podmiotów, pracowników i współpracowników takich klientów,
  4. dostawców usług będących osobami fizycznymi, jak również pracowników i współpracowników dostawców usług,
  5. osób zgłaszających się do Kancelarii w celu uzyskania pomocy w zakresie doradztwa prawnego świadczonego przez Kancelarię, jak również osób, których dane zostały uzyskane przy okazji świadczenia takich usług na rzecz klientów Kancelarii,
  6. osób współpracujących z Kancelarią w sposób stały bądź sporadyczny przy świadczeniu usług przez Kancelarię,
  7. osób odwiedzających biuro Kancelarii (monitoring wizyjny).

W związku z powyższym, Kancelaria przekazuje Państwu istotne informacje związane z faktem przetwarzania danych osobowych.

 

 

Spis treści

KLAUZULA INFORMACYJNA  DLA KANDYDATÓW NA PRACOWNIKÓW I WSPÓŁPRACOWNIKÓW

KLAUZULA INFORMACYJNA  DLA PRACOWNIKÓW I WSPÓŁPRACOWNIKÓW

KLAUZULA INFORMACYJNA  DLA KLIENTÓW

KLAUZULA INFORMACYJNA DLA OSÓB ODWIEDZAJĄCYCH BIURO KANCELARII RADCY PRAWNEGO MAGDALENY TOCZYŃSKIEJ (MONITORING WIZYJNY NA TERENIE BIURA)

 

 

 

KLAUZULA INFORMACYJNA DLA KANDYDATÓW NA PRACOWNIKÓW I WSPÓŁPRACOWNIKÓW

 

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych, zwanego dalej „Rozporządzeniem”, informuję, iż:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych przetwarzanych przez Administratora jest Magdalena Toczyńska, prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Kancelaria Radcy Prawnego Magdalena Toczyńska, ul. Naramowicka 229, 61-611 Poznań, NIP 7822492151, adres e-mail:biuro@toczynska.pl, zwana dalej „Administratorem” lub „Kancelarią”;
  2. Podane przez Panią/Pana dane będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a i zgodnie z treścią Rozporządzenia w celach bezpośrednio związanych z realizacją procesu rekrutacji w Kancelarii na podstawie wyrażonej przez Panią/Pana zgody;
  1. Administrator nie powołał Inspektora Ochrony Danych;
  2. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres prowadzenia procesu rekrutacji, chyba że wyrazi Pani/Pan zgodę na przetwarzanie przez Administratora Pani/Pana danych osobowych na potrzeby przyszłych rekrutacji;
  3. Pani/Pana dane osobowe mogą zostać ujawnione podmiotom, z których Administrator korzysta przy przetwarzaniu danych osobowych (m.in. podmiotom świadczącym dla Administratora usługi informatyczne);
  4. Administrator zastrzega sobie prawo ujawnienia wybranych informacji dotyczących Pani/Pana właściwym organom bądź osobom trzecim, które zgłoszą żądanie udzielenia takich informacji, opierając się na odpowiedniej podstawie prawnej oraz zgodnie z przepisami obowiązującego prawa;
  5. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich (poza obszar UE);
  6. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych;
  7. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (UODO), gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy prawa;
  8. Podanie przez Panią/Pana danych jest dobrowolne, ale jest warunkiem wzięcia udziału w procesie rekrutacji prowadzonym przez Kancelarię. W przypadku, gdy Pani/Pan nie poda swoich danych osobowych, nie będzie Pani/Pan mogła/mógł wziąć udziału w procesie rekrutacji;
  9. Podane przez Panią/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane automatycznie;
  10. Administrator dba o bezpieczeństwo Pani/Pana danych osobowych. Administrator przetwarza je w sposób zapewniający im odpowiednie bezpieczeństwo i odpowiednią poufność, w tym ochronę przed nieuprawnionym dostępem do nich i do sprzętu służącego ich przetwarzaniu oraz przed nieuprawnionym korzystaniem z tych danych i z tego sprzętu. W przypadku stwierdzenia naruszenia ochrony danych osobowych, bez zbędnej zwłoki Administrator zgłasza ten fakt organowi nadzorczemu;
  11. W celu wykonania swoich praw należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: biuro@toczynska.pl lub poprzez adres korespondencyjny: ul. Naramowicka 229, 61-611 Poznań.

 

 

 

 

KLAUZULA INFORMACYJNA
DLA PRACOWNIKÓW I WSPÓŁPRACOWNIKÓW

 

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych przetwarzanych przez Administratora jest Magdalena Toczyńska, prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Kancelaria Radcy Prawnego Magdalena Toczyńska, ul. Naramowicka 229, 61-611 Poznań, NIP 7822492151, adres e-mail: biuro@toczynska.pl, zwana dalej „Administratorem” lub „Kancelarią”;
  2. Podane przez Panią/Pana dane będą przetwarzane w celach bezpośrednio związanych z zatrudnieniem w Kancelarii, zawarciem i wykonywaniem umowy oraz wypełnianiem obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze, w szczególności w celu rozliczeń finansowych, na podstawie:
  • w przypadku pracowników – obowiązujących przepisów prawa, w tym prawa podatkowego, prawa pracy i ubezpieczeń społecznych, w tym w szczególności art. 221 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (art. 6 ust. 1 lit. c Rozporządzenia),
  • w przypadku pozostałych osób współpracujących z Kancelarią w szczególności na podstawie umowy cywilnoprawnej (umowy zlecenia, umowy o dzieło), wolontariuszy, stażystów, zwanych dalej „współpracownikami”:
  • 6 ust. 1 lit. b Rozporządzenia – przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy;
  • 6 ust. 1 lit. c Rozporządzenia – przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze
  • 6 ust. 1 lit. f Rozporządzenia – przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora lub przez stronę trzecią, z wyjątkiem sytuacji, w których nadrzędny charakter wobec tych interesów mają interesy lub podstawowe prawa i wolności osoby, której dane dotyczą, wymagające ochrony danych osobowych, w szczególności, gdy osoba, której dane dotyczą, jest dzieckiem;
  1. Administrator nie powołał Inspektora Ochrony Danych;
  2. Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą przez cały okres trwania umowy, a ponadto:
  • w przypadku pracowników – przez okres 10 lat licząc od końca roku kalendarzowego, w którym stosunek pracy uległ rozwiązaniu lub wygasł,
  • w przypadku współpracowników – przez okres, w którym mogą ujawnić się roszczenia wynikające z umowy, tj. przez okres 6 lat licząc od końca roku kalendarzowego, w którym umowa uległa rozwiązaniu lub wygasła, natomiast listy płac, karty wynagrodzeń albo inne dowody, na podstawie których następuje ustalenie podstawy wymiaru emerytury lub renty – przez okres 10 lat;
  1. Pani/Pana dane osobowe mogą zostać ujawnione podmiotom, z których Administrator korzysta przy przetwarzaniu danych osobowych (m.in. podmiotom świadczącym dla Administratora usługi informatyczne, usługi kadrowo-płacowe, podmiotom, z którymi Administrator współpracuje przy wykonywaniu usług doradztwa prawnego);
  2. Administrator zastrzega sobie prawo ujawnienia wybranych informacji dotyczących Pani/Pana właściwym organom bądź osobom trzecim, które zgłoszą żądanie udzielenia takich informacji, opierając się na odpowiedniej podstawie prawnej oraz zgodnie z przepisami obowiązującego prawa;
  3. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich (poza obszar UE);
  4. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych;
  5. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (UODO), gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy prawa;
  6. Podanie przez Panią/Pana danych jest:
  • w przypadku pracowników – obowiązkiem wynikającym z art. 221 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy i stanowi warunek zatrudnienia w Kancelarii,
  • w przypadku współpracowników – dobrowolne, ale niezbędne do zawarcia i wykonywania umowy z Kancelarią;
  1. Podane przez Panią/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane automatycznie;
  2. Administrator dba o bezpieczeństwo Pani/Pana danych osobowych. Administrator przetwarza je w sposób zapewniający im odpowiednie bezpieczeństwo i odpowiednią poufność, w tym ochronę przed nieuprawnionym dostępem do nich i do sprzętu służącego ich przetwarzaniu oraz przed nieuprawnionym korzystaniem z tych danych i z tego sprzętu. W przypadku stwierdzenia naruszenia ochrony danych osobowych, bez zbędnej zwłoki Administrator zgłasza ten fakt organowi nadzorczemu;
  3. W celu wykonania swoich praw należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: biuro@toczynska.pl lub poprzez adres korespondencyjny: Naramowicka 229, 61-611 Poznań.

KLAUZULA INFORMACYJNA
DLA KLIENTÓW

 

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych przetwarzanych przez Administratora jest Magdalena Toczyńska, prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Kancelaria Radcy Prawnego Magdalena Toczyńska, ul. Naramowicka 229, 61-611 Poznań, NIP 7822492151, adres e-mail:biuro@toczynska.pl, zwana dalej „Administratorem” lub „Kancelarią”;
  2. Podane przez Panią/Pana/Państwa dane będą przetwarzane, gdy będzie to niezbędne do:
  • zawarcia i wykonania z Panią/Panem/Państwem umowy, w tym w szczególności umowy obsługi prawnej bądź umowy o świadczenie usług na rzecz Kancelarii przez dostawców takich usług (art. 6 ust. 1 lit. b Rozporządzenia),
  • wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c Rozporządzenia),
  • celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora lub stronę trzecią, za które Administrator uznaje w szczególności: dochodzenie, ustalenie i obronę przed roszczeniami, zapobieganie oszustwom, zapewnienie bezpieczeństwa środowiska teleinformatycznego, stosowanie systemów kontroli wewnętrznej, monitorowanie Kancelarii oraz rejestrowanie wejść i wyjść z Kancelarii, ustalanie konfliktów interesów i naruszeń etycznych w zakresie niezbędnym do przeciwdziałania nadużyciom, w celach archiwalnych i statystycznych, jak również świadczenie usług na rzecz Pani/Pana/Państwa, w sytuacji, w których interes Pani/Pana/Państwa jest nadrzędny wobec interesów, praw i wolności osoby, których dane dotyczą (art. 6 ust. 1 lit. f Rozporządzenia);
  1. Administrator nie powołał Inspektora Ochrony Danych;
  1. Pani/Pana/Państwa dane osobowe przechowywane będą przez cały okres świadczenia na Pani/Pana/Państwa rzecz usług, o których mowa w punkcie 2 powyżej, a ponadto przez okres, w którym mogą ujawnić się roszczenia wynikające ze świadczenia usług, tj. przez okres 6 lat licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło zakończenie świadczenia usług;
  2. Pani/Pana/Państwa dane osobowe mogą zostać ujawnione podmiotom, z których Administrator korzysta przy przetwarzaniu danych osobowych (m.in. podmiotom świadczącym dla Administratora usługi informatyczne, usługi kadrowo-płacowe, podmiotom, z którymi Administrator współpracuje przy wykonywaniu usług doradztwa prawnego);
  3. Administrator zastrzega sobie prawo ujawnienia wybranych informacji dotyczących Pani/Pana/Państwa właściwym organom bądź osobom trzecim, które zgłoszą żądanie udzielenia takich informacji, opierając się na odpowiedniej podstawie prawnej oraz zgodnie z przepisami obowiązującego prawa;
  4. Pani/Pana/Państwa dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich (poza obszar UE);
  5. Posiada Pani/Pan/Państwo prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych;
  6. Ma Pani/Pan/Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (UODO), gdy uzna Pani/Pan/Państwo, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana/Państwa dotyczących narusza przepisy prawa;
  7. Podanie przez Panią/Pana/Państwo danych jest dobrowolne, ale niezbędne do świadczenia przez Kancelarię na Pani/Pana/Państwa rzecz usług doradztwa prawnego;
  8. Podane przez Panią/Pana/Państwo dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane automatycznie;
  9. Administrator dba o bezpieczeństwo Pani/Pana/Państwa danych osobowych. Administrator przetwarza je w sposób zapewniający im odpowiednie bezpieczeństwo i odpowiednią poufność, w tym ochronę przed nieuprawnionym dostępem do nich i do sprzętu służącego ich przetwarzaniu oraz przed nieuprawnionym korzystaniem z tych danych i z tego sprzętu. W przypadku stwierdzenia naruszenia ochrony danych osobowych, bez zbędnej zwłoki Administrator zgłasza ten fakt organowi nadzorczemu;
  10. W celu wykonania swoich praw należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: biuro@toczynska.pl lub poprzez adres korespondencyjny: ul. Naramowicka 229, 61-611 Poznań.

 

 

 

 

KLAUZULA INFORMACYJNA
DLA OSÓB ODWIEDZAJĄCYCH BIURO KANCELARII RADCY PRAWNEGO MAGDALENY TOCZYŃSKIEJ (MONITORING WIZYJNY NA TERENIE BIURA)

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych przetwarzanych przez Administratora jest Magdalena Toczyńska, prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Kancelaria Radcy Prawnego Magdalena Toczyńska, ul. Naramowicka 229, 61-611 Poznań, NIP 7822492151, adres e-mail:biuro@toczynska.pl, zwana dalej „Administratorem” lub „Kancelarią”;
  2. Podane przez Panią/Pana dane będą przetwarzane bezpośrednio w celu zapewniania bezpieczeństwa w obszarze objętym monitoringiem wizyjnym, ochrony mienia oraz zapobieganiu sytuacjom mogącym skutkować utratą informacji, których ujawnienie mogłoby narazić Kancelarię na szkodę, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f Rozporządzenia);
  3. Administrator nie powołał Inspektora Ochrony Danych;
  1. Pani/Pana/Państwa dane osobowe przechowywane będą nie dłużej niż przez 2 tygodnie od dnia zapisu nagrania z monitoringu. Administrator wskazuje, że zapisy monitoringu wizyjnego mogą posłużyć jako materiał dowodowy i w związku z tym mogą być przechowywane przez okres dłuższy, niezbędny do wyjaśnienia mających miejsce incydentów lub też do czasu zakończenia ewentualnie toczących się postępowań prowadzonych przez właściwe organy;
  2. Pani/Pana dane osobowe mogą zostać ujawnione podmiotom, z których Administrator korzysta przy przetwarzaniu danych osobowych (m.in. podmiotom świadczącym dla Administratora usługi informatyczne, podmiotom, z którymi Administrator współpracuje przy wykonywaniu usług doradztwa prawnego);
  3. Administrator zastrzega sobie prawo ujawnienia wybranych informacji dotyczących Pani/Pana właściwym organom bądź osobom trzecim, które zgłoszą żądanie udzielenia takich informacji, opierając się na odpowiedniej podstawie prawnej oraz zgodnie z przepisami obowiązującego prawa;
  4. Pani/Pana/Państwa dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich (poza obszar UE);
  5. Posiada Pani/Pan/Państwo prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych;
  6. Ma Pani/Pan/Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (UODO), gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy prawa;
  7. Podanie przez Panią/Pana danych jest dobrowolne, ale jest niezbędne do wejścia na teren biura Kancelarii;
  8. Podane przez Panią/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane automatycznie;
  9. Administrator dba o bezpieczeństwo Pani/Pana danych osobowych. Administrator przetwarza je w sposób zapewniający im odpowiednie bezpieczeństwo i odpowiednią poufność, w tym ochronę przed nieuprawnionym dostępem do nich i do sprzętu służącego ich przetwarzaniu oraz przed nieuprawnionym korzystaniem z tych danych i z tego sprzętu. W przypadku stwierdzenia naruszenia ochrony danych osobowych, bez zbędnej zwłoki Administrator zgłasza ten fakt organowi nadzorczemu;
  10. W celu wykonania swoich praw należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: biuro@toczynska.pl lub poprzez adres korespondencyjny: ul. Naramowicka 229, 61-611 Poznań.